Bilgi bankası
Bilgi Bankası
Görev Zamanlayıcı
Gönderen Didem Tülü on 27 December 2013 05:45 PM
  1. ZAMANLANMIŞ GÖREVLER

Görev Zamanlayıcı , kullanıcının belirlediği batch islem ve raporları, sıralı bir sekilde seçerek takvime bağlayabilmekte, takvime bağlanan görev tanımlarını belirtilen zamanda otomatik olarak çalıstırmaktadır.
Görevlerin tamamlanması sonrası olusan bilgiler istenilen formatta dosyaya yazdırılmaktadır.

Görev Zamanlayıcı ana menüdeki bu kısa yol ile çalıstırılır.

Zamanlanmıs Görevler:

Birbirini takip eden toplu islemler ve alınacak raporların tanımlandığı zamanlanmıs görevlerdir.

İslem Seçeneklerinde çalıstırılması istenilen islemler ve raporlar seçilmektedir. Bu alanda olusan sıraya göre islem dizisi çalısacaktır.

Bu islem dizilerinin hangi parametreler ile çalıstırılacağı; Parametreler bölümünden seçilerek aktar komutu ile parametreler bölümüne getirilir.

Raporu e-posta ile gönder: Bitis uyarısı seçili ve bitis uyarısı alıcılarının mail adresleri tanımlı olduğunda; islem seçeneklerinde tanımlanmıs raporların bitis uyarısı alıcılarına otomatik olarak mail ile gönderilmesini sağlar.

İslem Bası Uyarı: İslem basladığında uyarılar bölümünde tanımlı kullanıcıya uyarı gitmesi sağlanır.

İslem Sonu Uyarı: İslem bittiğinde uyarılar bölümünde tanımlı kullanıcıya uyarı gitmesi sağlanır.

Seviye: Görevlerin sıralanmasını sağlar. Sonraki seviyeye ait islemler, önceki seviyedeki tüm islemlerin bitisini beklemektedir.

Örneğin muhasebeye verilerinizi günlük entegre etmek isteyebilirsiniz. Görev zamanlayıcı ile gün sonunda otomatik muhasebelestirmenin çalısmasını sağlayabilirsiniz.. Asağıdaki örnekteki gibi satıs faturalarının her gün saat 19:00’da otomatik muhasebelestirilmesi için bir görev zamanlayıcı tanımlanabilir. Bu görev bitene kadar tekrar ettirilebilir.

Tekrarlama Geçerliliği baslangıçta tanımlanan tarih ve saatte baslar, görev bitene kadar yada tanımlanan tekrar sayısında sonra biter.

Sonraki islem dizisi alanından ilgili islem dizisi tamamlandıktan sonra baslayacak islem dizi seçimi yapılmaktadır.

Uyarılar:

Zamanlanmıs görevlerin baslangıç ve bitiminde belirlenen kullanıcılara e-mail yada Logo mesaj gönderilmektedir.

Dağıtım listesinden uyarıların gönderileceği kullanıcıların e- mail adresleri ve logo mesaj adresleri tanımlanır. Liste seçimi bölümünden tanımlanan kullanıcı adresleri seçilmektedir.

Uyarıların islem dizisi baslarken mi yoksa bittiğinde mi verileceği seçimi yapılmalıdır.

1. İslem dizisi F9 menüsünde Durdur seçeneği ile Devam Ediyor durumundaki islemi ve islem dizisinin isleyisini durdurularak, dizi kartının durumunu Tamamlanamadı durumu getirilir.

Log Penceresi:

2. Günlük yapılan islerle ilgili log bilgilerinin görüntülenmesini sağlamaktadır.

3. Ayrıca görevlerin tamamlanması sonrası olusan rapor sonuçları Tiger2 ürünün yüklü olduğu klasörde Otomatik Raporlar alt klasörüne istediğiniz formatta yazılır. Bu klasöre masa üstünden ulasmak için kısa yol yaratılır.

4. Görev zamanlayıcı kartı içerisinde “Raporu e-posta ile gönder seçeneği” isaretlendi ise bitis uyarısı seçili ve bitis uyarısı alıcılarının mail adresleri tanımlı olduğunda; bu raporlar bitis uyarısı alıcılarına otomatik olarak mail ile gönderilecektir.

Hatırlatıcı:

Kullanıcının hatırlatılmasını istediği islemleri ve hatırlatıcının hangi sartlarda çalısacağının tanımlandığı bölümdür. Tiger2’de tanımlı bir islemin hatırlatılması isteniyorsa İliskili kayıt bölümünden seçim yapılır.

Hatırlatılması istenilen bir dosya ise bu dosya iliskili dosya bölümünden seçilebilir. Hatırlatıcının Outlook üzerinden mail olarak gelmesi isteniyorsa “Outlook ile çalıs” check’i isaretlenmeli ve mail adresi yazılmalıdır.

Hatırlatıcı aktif olduğundan asağıdaki pencere ile kullanıcı uyarılır ve kullanıcı Yeni görev alanını seçtiğinde standart olarak tanımlı göreve ulasılır.

3-Logo Mesaj:

Zaman Ayarlı islemler penceresi üzerinden kayıtlı kullanıcılar arası mesajlasma yapılabilmektedir.

Tablo Yapısı:

LG_XXX_WFTASK--- Zamanlanmıs görevler baslık bilgileri

LG_XXX_TSKSHELN---Zamanlanmıs görevler satır bilgileri

1.83.00.XX SÜRÜMÜNDE YAPILAN DÜZENLEMELER:

• Zamanlanmıs görevlere “Toplu standart reçete maliyeti hesaplama “ seçeneği eklenmistir.

 

Böylece belirlenen parametreler doğrultusunda standart reçete maliyetlerinin hesaplanması sağlanabilecektir.

• Zamanlanmıs görevlerde raporların Ascıı dosya olarak çıktısının alınabilmesi sağlanmıstır.

Ascıı dosya olarak rapor dökümü alınmak istendiğinde default değerler üzerinden listeleme yapılmaktadır.

Ascıı dosya için öndeğerler:

Satır Sonu: CR + LF

Sabit Kolon Genislikleri: Evet

Kolon Ayracı: Yok

• GO ürününde zamanlanmıs görevler içerisindeki veri aktarımı seçeneklerine cari hesap kartlarının aktarımı eklenmistir.

Veri aktarımı içeri – dısarı seçeneklerinde cari hesap kartları mevcut olup aktarımı belirlenen parametrelere göre yapılabilmektedir.

• Yine görev zamanlayıcı islem menüsüne Onaylama seçenekleri eklenmistir.

1.85.XX.XX SÜRÜMÜNDE YAPILAN DÜZENLEMELER

1. Zamanlanmıs görevlerde raporların ascıı dosya olarak alınabilmesi ile ilgili düzenlemeler yapılmıstır.Bu versiyonla birlikte ascıı dosya parametreleri belirlenebilmektedir.

2. Zamanlanmıs görevlerde olusturulacak dosyanın yeri,dosyanın adı ile ilgili tanımlamalar yapılabilmektedir.

Zamanlanmış görev penceresinde sol alt köşede yer alan buton ile kullanıcıya özel tanımlamalar yapılabilmektedir.

3. Zamanlanmış Görevlerde rapor çıktısı alınırken, kullanıcıların öndeğer yazıcı haricinde tanımlı yazıcıları seçmesi sağlandı.Ekranda yazıcının seçildiği ünitenin altına yazıcı seçimi butonu eklenmiştir.

Yazıcı seçimi butonu ile birlikte sistemde tanımlı yazıcılar listelenecek.Buradan döküm yapılması istenilen yazıcı seçilebilecektir.

1.86.XX.XX SÜRÜMÜNDE YAPILAN DEĞİŞİKLİKLER

1.86.XX.XX sürümünde görev zamanlayıcıda yeni düzenlemeler yapılmıştır.Bu düzenlemeler doğrultusunda programda çalışan bir kullanıcı diğer bir kullanıcıya görev atayarak ilgili kullanıcı üzerinden islemin yapılmasını sağlayabilmektedir.

Zamanlanmış görev tanımının içerisine yeni alanlar eklenmiştir.

Görevi başka bir kullanıcıya atayabilme işlemini gerçekleştirebilmek için “ Bu görevi başka bir kullanıcıya atamak istiyorum “ seçeneğinin işaretlenmesi gerekmektedir.

Bu seçeneği işaretleyen Logo kullanıcısı ise bir onay almasına gerek yoktur.Ancak admin grupta olmayan bir kullanıcı başka bir kullanıcıya görev atamak istiyorsa öncelikle atama isteği gönderip karşı taraftaki kullanıcıdan onay alması gerekmektedir.Onay alınması durumunda yapılacak işlem seçeneği ve parametreler belirlenip zamanlanmış görev kaydedilir.Kaydedilen görev atama yapılan kullanıcının ekranında zamanlanmış görevler browserında listelenir.

Gelen mesaja tamam diyerek kullanıcı için onay beklenmektedir.

Eğer kullanıcı onay vermemişse işlem seçeneğini seçip parametreleri belirlemek istediğinizde “ Lütfen görevi atamak istediğiniz kullanıcıyı seçip onay alınız “ mesajı alınacaktır.

Görev atanacak kullanıcı seçilmeden Logo admin kullanıcısı işlem seçeneğini seçip parametreleri atamak istediğinde de “ Lütfen görevi atamak istediğiniz kullanıcıyı seçiniz “ mesajı alınacaktır.

Onaylar alınıp işlem kaydedildiğinde görev gerçeklenmeye başlayacaktır. Görev atanan kullanıcının ekranında görev kaydedilmiş olarak listelenerek işlem başlayacaktır.

Zamanlanmış görevin tamamlanması durumunda da ilgili browserda görev tamamlanmış olarak listelenecektir.

Atanacak kullanıcı penceresinin sağ tarfında yer alan ikona tıklayarak kullanıcılar arası onay takip ekranından atanmış işlemleri ve durumlarını izlemek mümkün olacaktır.

Zamanlanmıs görevler penceresinden kullanıcılara görev atanabildiği gibi hızlı görev atama işlemide bu setle birlikte gerçekleştirilebilmektedir.

Hızlı görev atama işleminde kullanıcının onay vermesi durumu yoktur.Raporların alındığı pencerelerde sol alt köseye eklenmis olan saat ikonuna tıklayarak görev atama işlemi yapılabilmektedir.

Görev atanması ile birlikte kullanıcının ekranında açıklaması “hızlı zamanlanmış görev “ olan tanım gelecektir.

(3 oy)
Bu makale yararlı
Bu makale yararlı değil

Yorumlar (0)
Yorum gönder
 
 
Tam İsim:
E-Posta:
Yorumlar:
CAPTCHA Doğrulama 
 
Lütfen resimde gördüğünüz karakterleri aşağıdaki kutucuğa girin. Bu otomatik kayıt ve form gönderilerini engellemek için gereklidir.